Minggu, 27 Maret 2011

Toleransi Sifar Pisau Taktis Membuka Folder-Assisted: Hard-Gunakan Carry Blades

oleh David Crane
defrev at gmail.com
Kebanyakan pistol orang profesional dan awam membawa map taktikal, hari ini. Dan, menjadi orang pistol diri kita sendiri, kita di sini di DefenseReview ingin membawa folder taktikal yang baik sebagai cadangan untuk senjata utama kita, yang biasanya Glock 19 (G19) atau beberapa lain berkapasiti tinggi pistol taktikal . Pisau lipat taktikal telah menjadi salah satu alat paling popular taktikal untuk kegunaan cadangan pertahanan, dan juga dapat menarik tugas ganda-ganda dan digunakan untuk banyak tugas utilitarian, seperti membuka kotak dan surat, memotong bungkusan terbuka, memotong string, membongkar barang terbuka (tidak harus digalakkan), dll Folder saku taktikal hanya hal hal yang sangat berguna untuk anda, secara umum, dan mungkin akan menyelamatkan anda dalam keadaan kecemasan, jika anda tidak dapat membawa pistol anda, atau pistol anda berjalan di bawah bertengkar.
Selama beberapa bulan terakhir, salah satu pisau kami telah membawa di sekitar sini di Defense Review adalah ...

Toleransi sifar Pisau alias ZT Pisau ZT301 Ranger Hijau Assisted Folder taktikal mengunci folder-frame. Sebuah pembangunan bersama antara Kai USA Ltd , Ken Onion Pisau , dan Strider Pisau , yang ZT301/302-series folder taktikal adalah merupakan salah satu-keras menggunakan terbaik / berat-tugas pisau lipat taktikal yang pernah kita lihat, dikendalikan, dibawa dan digunakan. Pisau itu hanya memancarkan high pembuatan dan bahan, dan merasa "menggunakan keras".
Tapi cepat-tindakan mekanisme dibantu-opening adalah benar-benar apa yang berubah padaku tentang pisau, dan mengapa aku ingin memberikan tinjauan. Aku hanya berfikir itu benar-benar keren,. Dan akui saja, itu mungkin pisau yang paling unik aspek, dan thate yang menetapkan ini pisau ( ZT301 ) selain dari bungkusan dan menjualnya. Aku ingat bahawa ayah saya melihat sebuah prototaip dari ZT301/302 sebelum aku di SHOT Show 2006, dan benar-benar pergi kacang di atasnya. Dia hanya benar-benar berfikir itu adalah idea bagus, dan terus terang, jadi jangan I.
Menjadi-menggunakan pisau keras, ZT301 secara signifikan lebih berat (8.6 oz dan.) bulkier dari saya -Tech / Blade Pasukan Wegner Profesional Hunter Extreme alias Pro Hunter Extreme folder taktikal, jadi tidak begitu mudah untuk dibawa. Namun, masih carryable. Anda hanya perlu membiasakan diri dengan ketebalan tambahan dan berat. Dan, selepas anda menyebarkan pisau itu, desain yang sangat baik taktikal dan ergonomi akan menjadi jelas. Pada dasarnya pisau telah Strider tertulis di atasnya, dari itu kita melihat, merasakan, untuk harimau pisau itu garis.

The ZT301 direka sangat baik, dan ergonomi yang hebat untuk tangan saya. Pisau itu sangat nyaman dan merasa benar-benar alami di kedua-dua standard dan pegangan reverse memegang. Bahkan, cengkaman reverse adalah di mana anda menyedari betapa besar pegangan (skala G10) adalah. Aku akan berani mengatakan pegangan bahawa ZT301 adalah tentang sebagai yang dirancang dengan baik seperti yang telah saya pernah melihat di folder taktikal, dan tekstur pada skala G-10 hanya sesuai untuk saya non-slip, namun nyaman untuk terus . Bahagian atas kerangka berhampiran pisau dan bahagian belakang rangka kedua ciri
Lalu ada pisau, itu sendiri. Anda boleh melihat kedua-dua Ken Bawang merah dan Strider Pisau di dalamnya. Memiliki bahawa Strider-dipengaruhi perut dalam-dalam dan terlihat keras penggunaan serius untuk itu. Pisau ZT301's 4.25 inci terbuat dari baja S30V, mempunyai lapisan Tungsten DLC (dengan garis-garis macan), dan SHARP. Real tajam. Sekarang, saya biasanya seperti bergerigi combo dalam folder / utiliti taktikal, tetapi pada pisau ini, aku tanpa mereka ok. Saya pikir jika saya perlu memotong sabuk keselamatan atau sesuatu, ZT301 akan mendapatkan pekerjaan yang dilakukan cukup berkesan, anyway, terutama dengan pisau profil recurve, yang akan membantu tepi untuk menggali bahan apa pun yang anda memotong dan menyeret pisau di seluruh.
Setakat ini, DefenseReview hanya menggunakan ZT301 sebagai membawa tersembunyi / pisau utiliti bandar (pakej pembukaan, box, dll), jadi kami belum benar-benar diuji pisau untuk tugas-tugas yang sukar digunakan untuk yang jelas direka dan dikembangkan . Kami guys pistol, setelah semua, tidak backwoodsmen. Namun, kami tidak meragukan hal itu dapat menangani penggunaan secara signifikan lebih kasar daripada yang kita telah dikenakan itu. Pisau ini adalah perniagaan yang serius.
Anyway, sekarang itu dari jalan, dalam perjalanan terakhir ke negara bahagian Washington dan Idaho untuk melihat kawan saya dan rakan perniagaan, saya juga mempunyai kesempatan untuk menangani dan memeriksa ZT Pisau bergerigi ZT400ST Black Tanto Assisted Folder . ZT400ST ini sedikit lebih ringan (5.3 oz) dan tipis berbanding ZT301, dan dengan demikian lebih dekat dengan saya Pro Blade-Tech/Wegner Hunter Extreme . rakan perniagaan saya benar-benar menyukai ZT400ST , dan sekarang, setelah ditangani, jadi lakukan I. 's pisau besar, dan pada $ 150,00 USD menyarankan runcit, it's approx. setengah harga ZT301, yang mempunyai harga runcit $ 295,00 USD. pisau hitam yang ZT400ST adalah 3 5 / 8 inci panjang, dan menggunakan besi S30V dan pelapisan Tungsten DLC, seperti ZT301. Ini juga memanfaatkan combo bergerigi di bahagian belakang pisau, yang benar-benar menghargai Defense Review.

DefenseReview tidak benar-benar bisa menghabiskan banyak waktu dengan ZT400ST , tapi kita benar-benar menyukainya, dan terkesan dengan kualitinya.
Terus terang, jika anda sedang mencari-dibuat, baik yang serius-gunakan pengeluaran clipit (klip saku) folder taktikal, anda tidak boleh pergi dengan salah baik ZT301/302 atau ZT400/400ST -siri Toleransi Sifar pisau. Mari kita begini, anda boleh melakukan banyak buruk, dan mungkin tidak lebih baik. Dan, itu cukup bagus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar