Minggu, 27 Maret 2011

MA 1 Taktis Folder-: Senjata bermata Taktis untuk Tujuan Sosial Serius

oleh David Crane
david@defensereview.com
Berbicara tentang senjata bermata taktikal (alias pisau taktikal), Miltner Adams Syarikat baru saja memperkenalkan sebuah folder taktikal yang menarik disebut MA-1 Taktis Folder , yang dirancang dan dikembangkan oleh syarikat pemilik bersama Richard Miltner . Terdapat beberapa aspek yang menarik pisau ini. Pertama, ia memiliki pisau profil yang sangat agresif, mengingatkan pada Warren Thomas Model 5 buat kali terakhir Tanto pisau tetap. The -MA 1's pisau adalah bil sebagai "pisau tajam" dan hanya terlihat seperti itu direka / dibangunkan untuk tujuan sosial yang serius.
Juga menarik adalah ...
blade's material, PM Elmax Superclean stainless steel (Sweden), yang Miltner Adams tuntutan lebih tahan terhadap Chipping dan mempunyai lebih kromium (Cr 18% vs% Cr 14) dari CPM S30V stainless steel. Sedangkan nilai baja stainless-tinggi, seperti Elmax Superclean boleh sukar untuk mempertajam, gabungan MA-1's Integral Folding Knife ratun (IFKS) serta HollowFlat ™ Blade (paten tertunda) dikatakan oleh Adams Mitner sepenuhnya menghilangkan masalah ini. Pisau HollowFlat serupa dengan pahat pisau menggiling, kecuali sisi flat HollowFlat adalah tanah berongga, menghasilkan bevel datar mengangkat yang membolehkan anda mempertajam pada sisi datar Pisau HollowFlat hanya diasah di sisi datar .. The Folding Integral pengasah pisau adalah unsur built-in berlian empat-sisi mempertajam / menguatkan memaparkan dua sisi berlapis berlian (diamond Grit kasar dan ultra-halus) untuk mengasah dan dua sisi baja biasa untuk menguatkan. The IFKS hanya disimpan di dalam menangani, bahkan ketika digunakan. Untuk Arahan tentang cara menggunakannya, sila lihat link di bawah ini.

Pada nota samping, DefenseReview tidak keberatan melihat versi non-magnetik-MA 1 dengan pisau titanium dengan pemotongan karbida tepi.
Untuk membuka dengan cepat di bawah tekanan, di -MA 1's pisau mengikutsertakan suatu taip Spyderco membuka lubang memanjang. Lubang pembukaan ini meluas approx. setengah panjang pisau. panjang Blade adalah 4 "(4 inci), by the way. MA-1 menggunakan butang kunci mekanisme-menolak dan sukan saku titanium klip untuk membawa. The -MA 1 Taktis Folder yang menangani juga menarik. Terbuat dari titanium baik ( MA-1 / model T) atau hard-anodized "aluminium quality-kuasa khas" (MA-1 / model A), ia mempunyai profil / bulat melengkung dan terlihat menjadi sangat nyaman dan ergonomik Gutjahr GmbH. (Jerman) OEM- menghasilkan MA-1 untuk Miltner Adams, dan Diamond Permesinan Teknologi (DMT) menghasilkan bahagian elemen penajaman aktual Integral Folding Knife ratun (IFKS) khusus untuk MA-1 ,. The IFKS secara keseluruhan, dicipta oleh Miltner Adams syarikat.
Defense Review belum mendapat kesempatan untuk menangani, dengan menggunakan, dan membawa MA-1 Taktis Folder , tetapi kami berharap untuk memperbaiki bahawa dalam terlalu lama waktu yang tidak. Kami juga berharap untuk mewawancarai Richard Miltner , MA 1-itu desainer / pengembang, dalam rangka untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut ke pisau. Yang mengatakan, pisau itu tampak bagus di atas kertas (dan di layar), dan tampaknya menjadi "semua perniagaan". Barangkali perlu dicatat bahawa MA-1 baru-baru ini memenangi 2006 Grey International Knife Award.
Klik di sini untuk belajar bagaimana menggunakan Integral Folding Knife ratun (IFKS).
Klik di sini untuk melihat tambahan MA-1 Taktis foto Folder.

Klik di sini untuk melihat semua MA-1 Taktis spesifikasi Folder (spesifikasi).
Jika anda ingin mempelajari lebih lanjut tentang MA-1 Taktis Folder, anda boleh menghubungi Miltner Adams Syarikat melalui telefon atau toll-free 866-625-9386 310-857-6671. Jika anda lebih memilih untuk menghubungi mereka melalui email, anda boleh menghantar email Julai Adams (co-owner) langsung di juli.adams @ miltner-adams.com .
Ada sebuah rencana tentang MA-1, ditulis oleh Chuck Karwan, dalam edisi terkini Pisau Taktis Majalah.
MA-1 Spesifikasi:
Jenis: Folder Taktis
Designer: Richard Miltner
CNC mesin buatan Jerman.
Model Waktu-tangan yang sedia (MA-1 / A sahaja).
Panjang ditutup: 131,5 mm / 5,18 "
Panjang terbuka: 233 mm / 9,12 "
Secara keseluruhan berat: 7,3 oz
Mengasah Elemen:
Integral Folding Knife ratun (pend pat ..)
Diamond / menguatkan Elemen dibuat di Amerika Syarikat secara eksklusif oleh DMT ® Miltner Adams untuk Syarikat.
Jenis: Tukar, 4-sisi bentuk batang. Dua belah pihak Diamond disepuh untuk mengasah - kasar Grit Diamond di satu sisi dan Ultra-Fine Grit Diamond di sisi lain, ditambah dua belah pihak Baja polos menguatkan. Built-in kemudahan - Asah on Demand. Semua mengasah dan menguatkan berlangsung di pegangan hanya apabila anda memutuskan untuk melakukannya.
Blade:
Jenis: HollowFlat ™ (pend pat ..)
Bahan: stainless Superclean PM Elmax
Harden: 60 - 61Rc
Panjang: 103 mm / 4,0 "
Ketebalan: 4,0 mm / 0,157 "
Selesai: dipoles Plain dan Plain Sandblasted. Ti ALN dilapisi: Flat Black, Bright Black.
Menangani: Jenis: Skeleton - dua bahagian 3-D mesin, jari-bergabung dan dilampirkan dengan enam skru stainless steel Panjang: 131,5 mm / 5,18 "
Dua model sedia:
MA-1 / A - High-Kekuatan Aluminium anodized Terperinci keras dalam pilihan yang berikut:
- 7.075 Tentera Hijau (Aircraft Grade Aluminium)
- 5083 Grey (Berbanding dengan 6061)
- 2017 Silver (High Kekuatan - tempoh dan tahan lama.)
MA-1 / T - Titanium mesin, sandblasted-dicelup dengan aksen tangan.
Serangkaian nombor terhad sedia pada akhir tahun 2005.
Kunci: Tekan-Button
Video:
Jenis: Skeleton Bahan: Titanium
PM Elmax Superclean analisis% khas:
C - 1.7
Si - 0,8
Mn - 0.3
Cr - 18,0
Mo - 1,0
V - 3,0

Tidak ada komentar:

Posting Komentar